Del ett


Något av det första som min fina vän Maja visade mig i Paris var detta, och efter det fick jag se Paris på natten och mina ögon tårades så fint det var.

En hel del kärlek, och det säger ju sig självt...

Dag två sov vi länge förbi två alarm innan vi åkte till Montmartre och gick den vägen upp till fina Sacre Coeur.

Hela min vistelse i Paris var regnig och blåsig, men jag föll kanske till och med hårdare för staden för det...

En vägg fylld av kärlek på hundratals olika språk. Så fint!
Och en trött Maja efter en regnig kväll i Paris.
 
Jag föll pladask för Paris, som leder i jakten på min drömstad för tillfället. Jag är fortfarande tagen av hur mäktig och storslagen en stad kan vara, och svävar på moln in i veckodagarna. Maja visade mig hennes Paris och jag följde efter utan ett ord, förundrad av staden av ljus. Nej, jag är inte färdig med Paris ännu. Jag kommer tillbaka. 
 
 
Paris | |
Upp