Jag kommer att säga att jag visste det hela tiden.

Idag, efter jobbet, gick jag och fikade med Malin på Ebbas fik just precis när stormen satte fart ordentligt från gråmolningt till spöregn på två minuter. Vi åt kakor och pratade med dem som jobbade på Ebbas om dumma kunder som verkar finnas exakt överallt. Till slut försvann den lilla skara kunder som varit på fiket och kvar var det bara vi två och smånervös personal som tog isönder glas i takt med grenarna som slog mot plasttaket!
 
Vi blåste iväg till centralen och sen berättar jag exakt vad ni inte vill höra, att pappa hämtade mig och att vi åkte i vår orangea renault till Maxi för att handla. However. Klockan 17.18 ropade de ut att de stängde ner när sista kunden lämnat affären. Jag föreställde mig apokalypsen rakt framför ögonen på oss när de började släcka ner.
Sedan dess har jag suttit på mitt rum och lyssnat på Sia & The Weekend och Jason.
 
Blås vidare vänner.
 
 
 
Vardagligt | |
Upp