I have my moments

Jag tänkte såhär - jag tycker att det är så himla roligt (läs intressant) att läsa sådant här om andra, om vad de gör precis nu eller drömmar, eller bara enkla saker. Så här är en liten sådan från mitt fönster klockan halv tolv på natten.
 

1. Om du hade fått en dotter nu, vad hade du döpt henne till? - Ellen har sedan pappa nämnde det suttit i bakhuvudet på mig. Lia, Arabella (drömnamn, okej ta inte på för stort allvar).

2. Vad oroar du dig för? Att jag fem år från nu kommer att vara olycklig över det som jag gjort nu, sedan, tills dess.

3. Vilken var den senaste filmen du såg? - Klyschigaste svaret någonsin, men det var faktiskt Love Story anno 1970. Så fin!

4. Har du bra självförtroende? - Det kan man dividera fram och tillbaka om i timmar. Tror att självförtroendet sitter bättre än självkänslan helt ärligt.

5. Vad skulle du egentligen vilja göra just nu? - Idag; Bo i New York, jag lyssnade på en fasligt bra Podcast om New York idag.

6. Nämn tre saker på din att-göra-lista? - Boka baggage till ett av planen hem i sommar, tvätta bort mitt smink, komma upp ur sängen imorgon.

7. Beskriv ditt drömutseende.. - Tror fullt att det inte finns något sådant. Alla kommer alltid ha något som inte är drömmigt eller perfekt!

8. Skriv namnet på någon du ser upp till - Mwah. Klyscha igen? Fredrik Eklund och Isabella Löwengrip. Inte för att jag vill vara Entrepenör men ÄNDÅ.

9. Någon du har kysst - Alltså hur svarar man på den egentligen?

10. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? - Har ingen aning, mamsen har bättre koll?

11. Den du senast sov över hos - Roxanne. Skeda tre stycken i samma säng. Kärlek.

12. Vem skrev du senast med på Facebook? - Min kollega har en ledig lägenhet, någon intresserad? (Typ så)

13. Är du nöjd med din profilbild på Facebook? - Ja den är rätt fin alltså.

14. Vad väljer du, godis eller chips? - Candy

15. Pinsammaste minnet från skoltiden? - Det finns alldeles för många. Lärarmiddagen ligger rätt högt upp på listan.

16. Hur uppvaktar man dig? -  Keep me talking hela kvällen typ. Jag blir uttråkad rätt lätt!

17. Har du rykten efter dig? - Alltså det vet jag icke, LinkedIn är High School 2.0

18. Din absolut sämsta egenskap? - Rastlös som få människor jag känner, och rätt hetsig ibland

 

19. Din bästa egenskap? - Jag är utåtriktad, och folk lyssnar på mig rätt ofta!

20. En låt du är beroende av? - Jag har idag upptäckt Tove Lo och hur förbannat bra hon är. Moments och Over.

21. Vad stod det i ditt senaste sms? - What are you up to?

22. Vem skulle du ta med dig till en öde ö? - Bear Grylls eller någon bra överlevare. Kanske pappa haha!!!

23. Kan man vara vän med sitt ex? - Jag är inte säker på att det går, inte om det är ett riktigt ex liksom.

24. Har du kysst en kompis? - Allt the time!

25. Hur ofta dricker du alkohol? - Hää, lite för ofta. Bor man i Dublin så gör man.

26. Vad är din åsikt om droger/folk som tar droger? - Jag är rätt tveksam till att det finns vett i det överhuvudtaget. Speciellt kemiska.

27. Vad hatar du? - Selleri. Att gå upp i vikt (duh). Glömma nycklar.

28. Hade du kunnat ha distansförhållande? - Nej.

 

29. Vad handlade din senaste dröm om? - En hel härva av dåliga minnen, värsta mardrömmen.

30. Vad väger du? Secret!

31. Hur lång är du? - á la 177 (178 kanske) centimeter.

32. Vilken är den bästa svenska filmen? - G som i Gemenskap är ju rätt mysig. Sunnes sommar.

33. De bästa svenska skådespelarna? - Hej Alexander Skarsgård. Joel Kinnaman.

34. Vilken väljer du, Harry Potter eller Twilight? - Harry Potter, men jag var en rätt hardcore Twilight-fan också alltså.

35. Ditt humör för tillfället?- Trött men vill inte sova.

36. En vacker person? - Jag och My kollade på Made in Chelsea (titta inte på det) men Ollie Locke. Inte att jag är attraherad men satan vilken vacker människa. 

37. Har du instagram? - Well yaas.

38. Vem kramade du senast? - Farmor & Farfar.

39. Vem träffade du senast? - Ovanstående och ett helt gäng Panschisar på vacay.

40. När slog du dig senast? - Har två rivsår på handen som jag inte riktigt vet vart de kom från.

41. Någon du vill träffa? - Emil kommer på Torsdag men annars vill jag krama Evelina, Thea, Annie, Linnea, Mams, Paps... ja ni fattar.

42. När grät du senast? Typ förra veckan när helvetet bröt löst över sommarens resa!

 

43. Sminkar du dig varje dag? -  Jag försöker att hålla det så minimalt jag kan!

44. Vem är du mest lik, mamma eller pappa? - Pappsen.

45. Är du helsvensk? - Jag må vara en utav de svenskaste svenskarna. Skåning, I mean.

47. En artist du inte gillar? - Kanske... Britney, hon är rätt irriterande.

48. En artist du gillar? - Parachute

49. Vad är det bästa som hänt dig? - Dublin.

50. Vad vill du bli när du blir äldre? - Framgångsrik och lycklig. Stå mitt på vågen där.

Dublin | |
Upp