Och havet, regnet skulle vara lågor mot min hud.

Times are changing, eller vad säger man? Jag har tagit studenten och jag har hamnat i ett sorts konstant fritt fall. Jag bokstavligen känner luften under fötterna trots att jag står upp. Svävar fritt utan något vidare ledtråd till hur jag landat. Vad händer nu? Jag är snart nitton år och att jag har all tid i världen, men liksom, vart börjar allt? Kanske med ett jobb eller en examen. Eller i USA. Den konstanta frågan är v a d? Det är en evvinerlig tyfon inuti som inte slutar snurra runt och runt och runt och allt ändrar attraktivitet, ständigt.
 
Jag försöker bara greppa tag om den där första biten av tråden som är framtiden. Den behöver inte vara sådär färgglad och betydelsefull och säga hur livet slutar om sisådär åttio år. Den behöver bara finnas. Och om det är ICA eller Norge eller USA eller Linköping.. Tyfon.
 
Vardagligt | |
Upp