För en regnig dag

Jag tror inte på att inte ångra saker i livet. Jag tror att alla har något som de ser tillbaka på och tänker att det kunde gjorts så mycket bättre om chansen funnits att spola tillbaka bandet. Ingen är bristlös, alla har något dumt de gjort och saker de sagt och det bekräftar väl kanske regeln att vi behöver ångra för att lära oss av misstag.
Sedan tror jag att de saker som jag ångrar är det som drabbat andra. Inte saker jag gjort fel, prov eller betyg som jag inte fick det jag önskade. Snarare saker som jag sagt i svaga ögonblick och där jag missat att tänka efter vad jag gjort. 
Jag har sparat att skriva detta till en regnig dag där jag känner att jag verkligen kommit till insikt med detta, och gjort något åt det.
Jag har gjort många misstag, och jag har sårat väldigt många som varit måna om mig, som brytt sig och inte gett sig. Hur ska jag någonsin kunna säga tack till er? 
Under många år har jag befunnit mig på en väldigt, väldigt, väldigt mörkt plats. Jag har inte haft lust att se morgondagen och jag har inte haft ögonen öppna för det som faktiskt gör livet värt leva.
Murar är så lätta att bygga och jag tror att de flesta har flera sådana. Min allra största, högsta mur är mig själv och min förnekelse för egenvärde, som i sin tur drabbat de som faktiskt ser värdet av mig. 
Vem hade jag varit, var hade jag varit om jag inte haft vänner som suttit intill trots att jag knuffat och slagits verbalt? 
Saker och ting förändras och så kommer det alltid vara. En god vän och jag pratade om det här med vänner, och att det finns vänner man alltid kommer att känna, även om man inte alltid ses så finns de där och svävar och gör intryck utan att röra ett finger. Det kommer också alltid finnas vänner som kommer och går. Men till båda delar har jag bara tack att säga, för jag har haft så många människor som brytt sig om mig utan att jag har öppnat ögonen för det. Trots att jag mått dåligt och verkligen inte sett utanför det har jag haft vänner som stått kvar i utkanten. 
För det är jag evigt tacksam, och eftersom att tiden inte går att vrida tillbaka finns det inget mer att göra än att säga tack och förlåt och jag hoppas att jag en dag kan göra detsamma för er som ni gjort för mig.
 
 
 
 
Vardagligt | |
Upp