Nitton och helt himla vilse

Idag fyller jag nitton år. Nitton och allt ser ljusare ut än det gjorde sist jag blev ett år äldre, på ett nytt sätt. Ingenting är som jag trodde att dett skulle vara, men det är liksom konstigt nog helt okej. Jag har firat in min födelsedag med två nya vänner som på något magiskt sätt fick mig att gå från ledsen till extatisk. Det är en underlig känsla att inte ha kvar vissa vänner som jag alltid antog skulle vara med genom allt. Genom livet. Det blev inte så och det är på sätt och vis okej, kanske till och med bättre, bara sorgligt. Bittersweet. 
Mina första timmar på dagen då jag föddes för nitton år sedan har varit fantastiska. Jag har fått grattis från Paris, vidrört min största gymnasiecrush, shottat, dansat och mått bra. Attans vad livet och världen och människor kan förvåna. När man minst anar. Så mycket kärlek på bara några timmar får mig att uppskatta allt som finns kvar precis bredvid, och i hjärtat mitt. 
 
 
Nitton ska bli så bra. Bättre. Jag ska bli bättre. Våga vara lycklig. 
 
Vardagligt | |
Upp