You say it could get better but you never see

Happy saturday. Det började bra och har slutat med en liten dipp nu på kvällskvisten. 
 
För första gången har jag liksom känt mig helg felplacerad sedan jag kom hit. Lite trasig så att säga. Jag saknar mina vänner som vet vem jag verkligen är. Som är okej med att jag inte tycker om att gå ut och festa varje helg och som vet vad jag faktiskt tycker om att göra. Jag vet inte, det blev bara knepigt.
 
På en roligare not så startade dagen med brunch hos min granne Gosia som bor i porten bredvid. Jag sprang ner i myskläder och vi drack kaffe och gjorde omelett. Sådant som jag vill minnas föralltid. 
 
Till middag skulle jag göra Scones. Läs skulle, försökte. Min ugn har visat sig vara väldigt effektiv och när jag efter 10 minuter öppnade den blev det fullständigt kalabalik i min lilla lägenhet och branlarmet gick och jag sprang som en panikslagen galning och öppnade fönster och dörren ut i trappuppgången i rädsla för att brandkåren skulle dyka upp utanför. 
 
Den person som tyckte att det var smart med tre meter (mer eller mindre) i takhöjd och att sätta brandlarmet där tänkte inte på alla vi som råkar bränna saker som scones i ugnen. 
 
Hur som haver så har jag börjat göra det lite hemma här nu, och jag tänkte visa er lite.
 
 
Dublin | |
#1 - - Anonym:

Så mysigt och fint du fått det!
Kram

#2 - - Ankan:

Åh så fint du har det!!! Vill komma och sova i den soffan!!

#3 - - Annie:

Åh du har ju fått det super fint! Mycket bättre än den andra lägenheten!! Kommer gärna en runda i sommar (när skolan äntligen är slut) och hälsar på dig, så kan vi ha OTH maraton istället för att festa! Hoppas allt är bra med dig annars! kramisar <3

Upp