This world is not exactly what my heart expected

Ser ni mig?


Det här med FN-Rollspel måste nog vara något av det roligaste jag vet. Det finns inget bättre än att blir tilltalad som "Högt ärade" och bära knälång klänning och kavaj och ha håret uppsatt i höga hästsansar hela dagarna. Det låter kanske rätt stelt, och tråkigt att spendera dagarna åt att snacka om hur Uganda mördar homosexuella, och USA spelar sitt dubbelmoraliska dödsstraff åt alla håll. Men, helt ärligt, hur kan något som innehåller Disney-citat, låtsas marijuana och kidnappningar någonsin vara tråkigt? 

Att sitta i presidiet och lyssna på alltsamman, och att styra och ställa är ocka så roligt, och att bryta ned i skratt, och att lära känna minst fem nya personer på en dag. Det är också roligt, och värdefullt. Lika roligt som att åka bergochdalbana och gå på studentfest. 
 
Om en månad ska jag till Barcelona och spela Internationellt FN-Rollspel. Jag är så in i bomben nervös och pirrig, samtidigt som detta kan komma att bli det roligaste jag gör i år. 
 
Om bara alla kunde FN-Rollspela hela tiden, varje dag, varje minut. 
 
Eller kanske inte hela tiden, men mycket. Då hade alla varit lite gladare tror jag.
Vardagligt | |
Upp