Look into the future. Who am I?

Vad vill du åstadkomma i morgon?

Jag vill bli klar med min religion och lämna in min filosofiuppsats. För gud vad det är tråkigt med vetenskapliga uppsatser som måste vara minst 8 och 5 sidor långa och ha massa fotnoter och källor som håller måttet. Tänker på att det bara är knappt 20 dagar till studenten snart. TJUGO DAGAR. Det är nästan så att jag vill sätta världen i slow motion och lapa lyckan och saknaden som jag kommer ha sen. Efteråt. 

Vad vill du åstadkomma i veckan?

Jag vill klara av allt i skolan och bli klar med det sista lilla och i helge väntar jag ett samtal som kanske bestämmer vad jag ska göra i sommar, höst och resten av året. Tänk er det ni. Framtiden och planer och pirr i magen.

Vad vill du åstadkomma den här månaden?

Jag vill såklart njuta tills tiden tar slut och gå på studentbal i min fina klänning. Och så vill jag dricka vin på uteserveringar och ha så roligt som jag bara kan. För det är sånt man gör nu när studenten nalkas.

Vad vill du åstadkomma det här halvåret?

Jag vill lämna Sverige. Och nu ser det helt plötsligt ut som att det blir precis så. Eller förhoppningsvis i alla fall. Det är så nervigt att det inte är sant. Och så vill jag sluta leva efter mina egna negativa tankar om mig själv. Jag duger väl som jag är?

Vad vill du åstadkomma det här året?

Kan man säga att jag vill lära mig att älska mig själv? Och så vill jag att jag förbättrar min relation till mat, som jag har haft problem med under en tid. Och såklart så vill jag resa och träffa nya människor och lära mig massvis med nya saker!

Vad vill du åstadkomma de kommande fem åren?

Jag vill till mitt älskade USA, kanske som au pair en dag, och det kommer lösa sig sen när det är meningen. Så vill jag också plugga tror jag. Kanske Global Kommunikation... eller administration? Gud vad det låter tråkigt egentligen, fast att det är så förbaskat roligt. 

Vad vill du åstadkomma de kommande 10 åren?

Som min klasskompis Felix sa om mig när vi höll tal om den som kom efter oss på klasslistan idag. Fast att vi inte känner varandra så kändes det lite så endå. För han sa att jag var karismatisk och glad och att han tror att jag kommer att jobba med något internationellt om sisådär tio år. Precis så vill jag ha det.

Vad vill du åstadkomma de kommande 50 åren?
Under de kommande femtio åren vill jag bli kär, kanske mer än en gång, och sen hitta han som förstår mig mer än någon av alla andra och leva med honom här eller där, det kvittar. Sen ska vi ha minst ett barn, kanske tre. Och jag hoppas att jag jobbar med något som jag älskar, precis som min mamma gör. Hon brukar alltid säga att hon älskar att gå till jobbet på morgonen. Hon är lärare. Så det kvittar vad det är bara jag är lycklig när jag gör det!
 
 
Vardagligt | |
Upp