Tremånadersfunderingar

Nu har det gått mer eller mindre exakt tre månader sedan jag flyttade från Sverige till den här staden. Jag kan inte riktigt förstå at jag faktiskt stannat. På något vis förväntade jag inte så mycket från mig själv på den fronten, men där ser man!

Vad som händer just nu är att Dublin är otroligt kallt, jag jobbar på och stormtrivs och är rätt klappat och klart lycklig. Helt ärligt så har jag bara en liten fundering/oro, och det är min vikt. Nu menar jag inte utseendevis, ni som känner mig vet hur jobbigt det har varit för mig förut, men jag syftar mer på hälsan.

På jobbet har vi nämligen restaurangmat varje dag, efterrätter, läsk, snacks i alla former och jag har druckit en del alkohol också. Allt det där är rätt dåligt, och jag är väldigt medveten om att jag för nuvarande äter väldigt, väldigt dåligt, så det är något jag vill ändra på. Jag har gått upp väldigt mycket i vikt, och med tanke på hur jag ätit är det ju inte så konstigt! Vi hade hälsoundersökningar på jobbet idag så jag fick väga mig och det var mer ett wake upp call än deprimerande. Jag har köpt på mig en ryggsäck som man kan springa med och en vindjacka, så jag hade tänk försöka springa till jobbet på fredag eller måndag! Får se hur det går.

 Jag hoppas att var och en har det bra, var ni än befinner er här i världen.

Det har i alla fall varit soligt och vackert, mitt i kylan!

 
 
Dublin | |
#1 - - Louise:

Du är världens finaste Hanna ändå! ⭐️ Lycka till med springandet kompis, jag känner med dig ❤️❤️ Är så glad att du trivs och har det bra! Hoppas vi ses i sommar?! KRAM

Upp