Var inte så hård mot dig själv och ditt hjärta

Hej! Jag är vid liv!
 
Det har verkligen blivit vardag häromkring, och jag har joggat till jobbet både igår och i måndags. Det är isande kallt i Dublin och jag har sökt mig utanför Temple Bar om helgerna!
 
Jag har börjat fundera mer på att flytta, men är inte riktigt säker på vilket som är smartast. Fördelen med att stanna här är att jag kommer kunna spara betydligt mycket mer pengar och kanske kunna flytta upp en våning om jag har ordentlig tur. Jag har ju dessutom inte ansträngt mig för att göra detta till ett "hem" för att jag tänkt flytta. Å andra sidan så blir det inte riktigt hemma på elva kvadrat eller så.
 
Fördelen med att flytta är ju självklart att det kan bli närmre jobbet och mindre ensamt. Mindre kyla och säkrare område är garanterat. Jag vet dock att det kommer att bli dyrare! 
 
Jag vet helt ärligt inte riktigt vad jag ska ta mig till. Alls. Ni får hemskt gärna flika in om ni har en åsikt i det här - detta om något är en tid för bekräftelse haha! 
 
Förutom det så börjar det gå upp för mig att detta faktiskt är mitt hem nu, och jag mår bra. Det är så stort för mig att säga så. Jag mår bra. Inte jättebra, utan att må bra är bara så stort för mig. Det har gått mer än tre månader sedan den 3 November och jag börjar sakna familjen där hemma. Det är inte mycket som jag saknar med hemma, men att krama om min släkt och mina närmsta vänner, det skulle jag inte säga nej till just precis nu. 
 
Några klipp på en välmående Hp och ett vackert Dublin och ett par goa vänner:


Elevator snap, check!

Late night pints at The Old Storehouse.

Grand Canal Docks.

Blurrig Liffey mitt i natten.

Elevator snap från idag!

En pub som har sällskapsspel är en fulländad pub. 
And Irish guy and a Swede.
Dublin | |
Upp