2015

Första dagen av 2015 och jag kan stolt meddela att jag vaknade relativt pigg, så pigg som en väldigt generellt trött person möjligvtis kan vara!
 
Jag har bara gosat i min säng, med tanke på att min lilla lya i studentstorlek inte tillåter någon som helst form av soffa... Jag har lagat min första måltid här hemma... drumroll... spagetti! Inte så imponerande kanske, men det krävde inköp av spagetti, salt, olja och ketchup. Så lite handling har jag också fått avbockat!
 
Nu sitter jag uppe på tok försent och myser med té, och imorgon klämmer vi in en dags jobb innan det är helg igen. Hade helt tappat bort vilken dag det var! I helgen kan det möjligtvis hända att jag åker på turisttour a la Game of Thrones. Det ni, har jag längtat lite efter. 
 
Min kväll var sådär perfekt lugnt bra, och lite overklig när vi på en fullproppad bar räknade ner till livesändningen från London och skrek Happy New Year följt av Auld Lang Syne (google that så vet ni vad jag menar) och avslutade med en liten fika på Spar med Lu. 
 
Gott nytt år alla vänner!
 
 
Happy New Year! I can proudly say I woke up in my stuido without a banging headache this morning. I spent my New Years Eve with my best Dublin friends in a Pub, counting down with London live on the TV, and the band played Auld Lang Syne after midnight. A little room for magic after all! 
 
My evening ended at two o'clock with a croissant and a Lu!
Dublin | |
Upp