A beginning song


Såhär fint var det vid mitt jobb när jag kom dit runt nio idag! Detta var efter den mest helvetiska morgonen i Dublin hittills. För första gången sedan jag kom hit vart det -2 celcius när jag gick utan för dörren. No prob, eftersom att kylan här är så mycket mildare än där hemma. Tji fick jag när jag rundade hörnet vid bushållsplatsen och halkade på världens största isfläck, landade på svanskotan och armbågarna och lätt slog i huvudet. Precis bakom busshållsplatsen. 
 
Jag var himmelskt nära på att vända hem när andra bussen vägrade släppa på fler och jag fick gå till en annan busshållsplats, halvt säker på att min svanskota var i tusen delar. Sedan spillde jag kaffe över halva mig på jobbet. 
 
Som tur var fick vi världens godaste lunch, OCH amerikanska pannkakor på eftermiddagen för att halva Dublinkontoret åkte till Los Angeles för en vecka i helgen. Pannkakor vs. LA... mjaaaa. Men det funkade som plåster på världens sämsta dag!
Dublin | |
Upp